Bu kitap, İmam Hatip Okullarının yüzüncü yılında, Değerler Eğitimi Merkezi'nin İstanbul'da düzenlediği sempozyum bildirilerinden oluşmaktadır. Bu sempozyumla, Türkiye'nin din eğitimi tecrübesi göz önünde bulundurularak, İmam Hatip tecrübesi ile dünyadaki benzer din eğitimi modelleri arasındaki uyum ya da farklılıklara dikkat çekmek ve böylece durum tespitleri yaparak geleceğe dair perspektifler belirlemek amaçlanmıştır. Bu çerçevede, sempozyumda: doğuda Malezya, Pakistan ve İran; batıda Belçika, Hollanda, İsveç ve ABD'de İslâm eğitiminin karakteri ve niteliğine ilişkin bildiriler bulunurken, kültürümüzün etki sahası içerisinde bulunan Balkanlar'daki İslâm eğitimine de değinilmiştir.
Sempozyum, hal-i hazırda devam etmekte olan imam-hatip eğitimine içeriden bakan bir gözle yeni öneri ve kapsam tekliflerinde bulunmaktadır. Bununla beraber, yüz yıllık ?İmam Hatip birikiminin geniş kapsamlı bir konu alanı içerisinde ele alındığı sempozyumda, bu kurumların yetiştirdiği kanaat önderlerinin tarihe tanıklıkları da güzel enstanteneler oluşturmuştur.