Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde vermekte olduğum Avrupa Eğitim Tarihi derslerinde öğrencilere faydalı olmak amacıyla hazırladığım bu ders kitabı, Avrupa eğitim düşüncesinin Antik Çağdan 19. Yüzyılın sonlarına kadarki safhalarını içine almaktadır. Çağdaş Eğitim Akımları nı ise, ikinci cilt olarak yayınlamayı düşündüğüm kitapta işleyeceğim.
Bu ders kitabında, söz konusu edilen devirlerin ancak ana eğitim akımları ile bunların baş temsilcilerine yer verdim. Ele alınan eğitim görüşlerini, bağıntılı bulundukları düşünce akımları içerisinde tanıtmak yolunu izledim.
Kitabın hazırlanmasında, kitabın sonundaki listede gösterilen kaynaklardan ve özellikle B. Akarsu, Th. Ballauf, P. Barth, S. Behn, F. Blättner, Th. Dietrich, J. Dolch, J. v.d. Driesch-J. Esterhues, H. M. Eker, M. GökBerk, K.-H. Günther, H. F. Kanad, R. Kynast, M. Mayer, A. Messer, W. Moog, F. Paulsen, A. Reble, W. Russ, K. Schmidt, H. Wilden in eserlerinin ilgili bölümlerinden geniş ölçüde yararlandım.
Eğitim tarihini Avrupa düşünce tarihiyle ilişkisi içerisinde tanıtmak amacını güden bu ders kitabının, yalnızca Üniversite; öğrencilerine değil, bu konulara ilgi duyan bütün aydınlara hitab edeceğini umarım.