Eğitim dünyasında yaşanan gelişmelere paralel olarak birçok disiplinde farklı arayışlar göze çarpmaktadır. Eğitimde öğrenci merkezli yaklaşımlar öğrenme öğretme süreçlerinde öğrencilere daha fazla alan açmakta, buna göre metot ve tekniklerin kullanılmasını önermektedirler. Bu bağlamda öğrencilere önemli roller ve sorumluluklar yükleyen eğitsel oyunlar, aynı zamanda onların bedensel, psiko-motor, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimine katkı sağlamakta, derslerin daha keyifli ve eğlenceli geçmesine imkân sağlamaktadır.
Bu kitap, öğrenci merkezli yaklaşımların bir gereği olarak din, ahlâk ve değerlerin öğretiminde kullanılmak üzere geliştirilmiş, 87 adet eğitsel oyun tasarımından oluşmaktadır. Kitaptaki oyunlar, işlenmek istenen konu içeriği değiştirildiğinde farklı eğitim kademelerinde ve yaş gruplarında rahatlıkla kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca oyunların uygulama süreçlerinde, öğreticilere esnek bir alan bırakılmıştır.
Öğrenme, öğretme süreçlerine özgün bir katkı sunacağını düşündüğümüz bu çalışmanın, gerek öğrenciler, gerekse uygulayıcılar için, faydalı ve verimli sonuçlar sağlayacağını ümit ediyoruz.