Bu kitapta, öncelikle hafız kavramı ve hafızlık eğitiminin Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminden günümüze kadarki
tarihsel süreci hakkında bilgiler sunulmuş, daha sonra sadece bu araştırmamız için geliştirdiğimiz Hafızlık Eğitimi
Psiko-Sosyal Durum Ölçeği (HEPSÖ) ve Hafızlık Eğitimi Motivasyon Ölçeği (HEMÖ) güvenirlik ve geçerlik
testlerine yer verilmiştir.
Nitel verilerin analizinde; elde edilen verilerin önceden belirlenen temalara göre özetlenip yorumlanmasına dayanan
betimsel analiz kullanılmıştır. Ayrıca, tartışma ve yorum başlığı altında karma yöntem kapsamında nicel ve
nitel yöntemlerle elde edilen veriler, literatürle birlikte değerlendirilerek problemlere cevap aranmaya çalışılmıştır.
Son olarak, bu yapılan değerlendirmeler doğrultusunda hafızlık eğitiminin niteliğinin artırılmasına yönelik
önerilerde bulunulmuştur.