Modern dünyada sadece günlük olarak değil, bilimsel, kültürel ve her türlü sosyal alanda kullanılan ve çok geniş bir coğrafyada konuşulan Arapçanın, gerek dinî eserleri ve kültürel mirası anlamak, gerekse de bir iletişim dili olarak, hızlı ve etkin bir şekilde öğrenilmesi giderek daha büyük önem kazanmaktadır.
Özellikle İlahiyat öğreniminin temelini oluşturan Arapçanın bir uzmanlık dili olarak yetkin şekilde öğretilmesi İslam ilimlerinin kendisine özgü dilsel zorlukları barındıran zengin literatüründen olabildiğince sağlıklı şekilde yararlanılması anlamına gelmektedir.
Bu bakımdan İlahiyat Fakültelerinde dil altyapısının oluşturulduğu önemli bir zaman dilimi olan hazırlık evresinin öğrencilerin gelecekteki akademik başarılarında kayda değer bir yeri olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Bu çerçevede harcanan emek ve zaman ile dil öğreniminde elde edilen başarı seviyesi arasında bir dengenin olması gerekmektedir. Bu noktada kullanılan dil malzemesi büyük önem taşımaktadır.
Elinizdeki kitap sarf (kelime bilgisi/morfoloji) ve nahiv (cümle bilgisi/sentaks) olarak bilinen iki önemli disiplinin öğretilmesini hedeflemektedir. Ne var ki dilin öğretilmesinde dilbilgisinin yanında metin ve konuşma odaklı dil öğretiminin de önemi büyüktür. Dolayısıyla bu kitap bir yandan dil kurallarının anadilde verilmesi anlayışına uygun olarak sade ve anlaşılır
bir üslupla dilbilgisi verirken, diğer yandan yapay olmayan, fakat kolaydan zora doğru ilerleyen özgün Arapça parçalarla öğrencileri dil yapılarıyla buluşturmaktadır.
Alanında uzman bir ekip tarafından hazırlanmış olan İlahiyat Fakülteleri İçin Arapçaya Giriş seti, birer dönemde okutulacak iki kitap ile bir CD'den oluşmaktadır. Kitaplar, her biri bir haftada okutulması planlanan 16 ünite içermekte, üniteler ise her biri bir günde bitirilmesi planlanan beş dersten oluşmaktadır.
Kitapta, çekirdek kelime kadrosundan özel bazı terimlere doğru sarmal bir şekilde ilerleyen zengin bir kelime dağarcığı, dilbilgisi konularını açıklayıcı nitelikte seçilmiş âyet ve hadisler, çok sayıda Arapça deyim ve dilin omurgasını oluşturan yapı
ve terkip bulunmaktadır. Ayrıca konuların daha iyi kavranmasını sağlayan alıştırma ve uygulamalara yer verilmektedir.
Çalışmada temel dil becerileri olarak bilinen okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin tamamı birbirini tamamlayıcı olarak bulunmaktadır.