Nasıl ki; bir öğretmen adayı genç, görevine hazırlanırken İlköğretim Okullarında okutacağı Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Müzik, Resim...vb. bütün derslerle ilgili yeterince bilgi ve öğretim yöntemleri edinerek yetişmesi gerekiyorsa, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersi için de aynı şekilde yetişmesi gerekir. Yani, sadece bilgi edinerek değil, aynı zamanda edindiği dinî bilgileri öğrencilerine nasıl öğreteceğini de öğrenmelidir.
İşte şimdiye kadar söz konusu ettiğimiz anlamda bir gelişme olmadığı içindir ki, Eğitim Fakültelerinden sınıf öğretmeni adayı olarak yetişmekte olan gençlerimize ve aynı zamanda İlköğretim Okullarının bütün (4.5.6.7.ve 8.) sınıflarında Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Derslerini okutan/okutacak olan meslektaşlarımıza yardımcı olabilmek amacıyla elinizdeki bu kitap; hem bilgi ve hem de öğretim yöntemlerini içerir bir biçimde hazırlanmıştır. Bilgiler, öğretmenlerin kendileri, öğretim yöntemleri ise, ilköğretim öğrencileri düşünülerek kaleme alınmaya çalışılmıştır. (arka kapak)