İslam Eğitiminin tesbit ve teklifleri ile eğitimimize getirdiği değerler daha
önce de bazı çalışmalara mevzu edilmişti. Eğitim Bilimi açısından çağdaş
ve başarılı özelliklere sahip olduğunu gördüğümüz İslam Eğitiminin üzerinde
en çok durduğu hususlardan biri de öğretmen-öğrenci münsebetleri olmuştur.
Nitekim İsalm Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münsebetlerini konu edinen bu
eserde, İslam toplumunda öğretmenlik mesleğinin doğuşu, yeri, özellikleri ile
öğretmenin sahip olması gerekli nitelikler, sınıf içi ve dışı davranışlar, öğrencilere
yaklaşım biçimleri ortaya konmaktadır.
Aynı zamanda öğrencilikle ilgili temel esaslar, öğrencinin nitelikleri, öğretmen
ve arkadaşlarına karşı davranışları, derslerinde başarılı olabilme usulleri ve
öğrenme metodları da ele alınmaktadır.
Bu çalışmanın diğer bir özelliği de, İsalm Eğitim Müesseseleri ile buralarda
uygulanan eğitim metodlarını, anahatlarıyla tanıtması ve İslam Eğitimcilerinin
konu ile ilgili dikkat çekici görüşlerini günümüze aktarmasıdır.