... Gittikçe artış eğilimi gösteren intihar, yaralama, öldürme, cinayet, kapkaççılık, terör ve global savaş tehlikesi gibi modern çağla birlikte azgınlaşan insanın varlığını tehdit ve yok etmeye yönelik eylemlerin de dayatması ile birlikte din ve ahlak eğitimi, hem akademik hem de pratik anlamda yeniden insanlığın gündemine girmiştir. Bu süreçte, insanlığın mutluluğu ve insanca yaşama koşullarının temini için, 21. yüzyılın din ve ahlak eğitiminin çok önemli rol oynayacağı bir çağ olacağını söylemek, bir kehanet sayılmanın ötesinde sıradan bir öngörü halini almıştır...
...
... Gençlik dönemindeki hakikat özlemi ve anlam arayışı, maddi değerlere ve haz kültürüne dayalı modern dünyanın dini dışlayan elverişsiz ikliminde gerçekleşme ve tatmin imkanından büyük ölçüde yoksun bulunmaktadır. Dikkatinin kendine yöneldiği gençlik döneminde, ruh ve bedenden oluşan varlık yapısının farkına varan genç, içinde bulunduğu dünyanın sınırlılıklarına takılmadan kendini yerli yerine konumlandırabilmesi için, aşkın ve insanın varlık özüyle örtüşen evrensel değerler sistemine ihtiyaç duyacaktır.
Îslam`da bu değer ve anlam dünyası nasıl kurulmuştur? İslam eğitim anlayışı, gençlik dönemi için nasıl bir evren öngörmektedir? İslam`ın gençliğe bakışı nedir? İslam`ın genel yapısı içinde gençlik dönemi din ve ahlak eğitimi hangi teorik temele dayanmaktadır? türü sorulara belli sınırlılıklar içinde bu araştırmada cevaplar arandı... (arka kapak)