Bir eğitim müesesesi olarak medrese, Osmanlı İmparatorluğu´nda, kuruluşundan lağv edilmesine kadar nasıl bir kurumdu? Niçin Batı tarzında yeni okullar açıldı? Yeni okulların ideolojik ve zihni temelleri neye dayanıyordu? Eğitim alanında gerçekleştirilen yeniliklerin, sosyal hayat üzerinde ne gibi etkileri oldu? Medrese kurumunda neden ıslah ve reform ihtiyacı duyuldu? Reformlardan sonra değişen ne oldu? Bu reformlar medreseyi ihya etmek için önemli ve yeterli miydi? Medrese kurumu hakkında çeşitli siyasi akımların temsilcileri ne düşünüyorlardı? Medresenin sonunu hazırlayan gerçek nedenler nelerdi? Elinizdeki kitap medreselerin Tanzimat ile başlayan modernleşme sürecinde kendisini yeniden biçimlendirme çabalarının bilinmeyen arkaplanına ışık tutuyor...
(Arka Kapak)