Tavsiyeler II Kitabının Önsözünden
İnsan unsuru, tüm toplumsal yapıların çekirdeğini oluşturur. İnsan kumaşının kalitesi ise, bir toplumsal yapının kalitesini belirler. İnsan kumaşının kalitesi o kumaşı dokuyan ailelerden bağımsız düşünülemez. Bu nedenledir ki, kumaşı kaliteli bir insan, mutlaka kaliteli bir aile elinde yetişmiştir.
İnsan dokumak kumaş dokumaktan, insan yetiştirmek ağaç ve çiçek yetiştirmekten çok farklı şeylerdir. İyi ve şahsiyetli insanlar, iyi ve şahsiyetli ana-babalar eliyle yetiştirilir.
İnsan dokumak kumaş dokumaktan, insan yetiştirmek ağaç ve çiçek yetiştirmekten çok farklı şeylerdir. İyi ve şahsiyetli insanlar, iyi ve şahsiyetli anne-babalar eliyle yetiştirilir. O halde, çocuk terbiyesi, aile terbiyesinden ve karı-koca ilişkisinden bağımsız değildir.
İşte bu kitap, hem aile terbiyesi ve karı-koca ilişkileri, hem de çocuk terbiyesi konusunda kısa, özlü ve vurgulu tavsiyeleri içermektedir.
'Bu kitapta yer alan tavsiyeler, otuz-otuz beş ailenin katıldığı aile eğitim seminerlerinde sunulmuş ve hayli ilgi görmüştü. Bu tavsiyelerden daha geniş bir kitlenin yararlanabilmesi için, ısrarlı talepler üzerine, söz konusu seminer notlarını kitaplaştırıp size sunmuş bulunuyoruz.
Takdir sizlerindir
TAVSİYELER I - İÇİNDEKİLER
İlim
Okumak
Kur'an okumak
Tevhid
Fıkıh
Sıhhat ve nezafet
Ahlak
Edeb
Beşeri münasebetler
Adalet
Müslüman ve çevre
Şahsiyet
Asabiyet
İfnak
Denge
Maişet
Mü'min ve zaman
Hak
Mü'min ve para
Muaşeret adabı
Şefkat
Ölüm ve şehadet
Allah'a yaklaşmak
Zikir
Namaz
TAVSİYELER II - İÇİNDEKİLER
BİRİNCİ BÖLÜM
Aile
* Kendi kendini gerçekleştirmek
* Mutlu aileler
Ailenin korunması
Sevgi ve aile
Aile sistemi
Sağlıksız kurallar sağlıksız aileyi doğurur
Eş seçimi
* Sağlıklı şahsiyet, sağlıksız birey
* Olgun insanın nitelikleri
Nikah
Eşler arası ilişki
Sağlıklı ileşitim
Aile içi tartışma ve çözüm yönetimi
İKİNCİ BÖLÜM
Çocuk eğitimi
* Analık
Hamilelik, doğum ve sonrası
Kaç çocuk
Çocuğun şahsiyeti ilk yedi yılda oluşur
* 1-Emniyet duygusu
* 2-Kimlik duygusu
* 3-Yeterlilik
* 4-Güç duyusu
* 5-Özdenetim ve sorumluluk bilinci
Doğuştan gelen duygular yok sayılmamalı kanalize edilmeli
* Çocuk ve cinsellik
Çocuk ve dayak
Çocuk eğitiminin koordinatları
Fikri hür, vicdanı hür nesiller için çocuk şahsiyetinin oluşmasında temel ihtiyaçlar
* 1-Duygusal ihtiyaçlar
* 2-Düşünsel ihtiyaçlar
* 3-Fiziksel İhtiyaçlar
Çocuk eğitiminde 'Dil' dışı alternatif diller
Cinsel ayrım, kız-erkek
Çocuk ve öğretim
Çocuk ve şiddet
Çocuk ve ahlak
Çocuk ve ibadet
Çocuk ve sevgi