Bu ülkede eğitim hizmetlerinin ülke düzeyinde planlı ve programlı olarak uygulanmak istenmesi, eğitim sistemlerinin oluşmasını sağlamıştır. Tarihi süreç içinde milli devletlerin oluşmasıyla eşzamanlı olarak milli eğitim ve okul sistemleri doğmuştur. Ülkelerin eğitim ve okul sistemleri birbirine benzer özellikler yanında farklılıklar da gösterir. Bu kitapta, Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlendikten sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri üzerinde durulmuştur. Kitabın, başta öğretmen adayları, eğitim ve okul yöneticisi adayları olmak üzere eğitim sistemi içinde görevli yöneticilere ve öğretmenlere, Türk eğitim sistemine ve okul yönetimine ilgi duyanlara yararlı olması beklenmektedir.