Türk musikîsi ses sisteminin batı musikîsi sisteminden farklı oluşu, eğitimin de farklılığını gerektirmektedir.
Her musikî kendi sistemi içinde kendi ilkeleriyle incelendiği zaman doğru hareket edilmiş olacağından, batı
musikîsinin Türk musikîsi esaslarına göre eğitimi nasıl mümkün değilse, Türk musikîsinin de batı musikîsi
sistemiyle eğitimi o derece mümkün değildir. Elbette iki ayrı musikî sisteminin daha iyi anlaşılması farklılıkları
üzerinde olumlu ya da olumsuz değer yargılarına saplanmadan ilmî bir tarafsızlıkla ele alınıp özelliklerinin
bilinmesi ve mukuyesesi eğitim için yararlıdır ve hatta gereklidir de. Türk musikîsi sisteminin batı musikîsi
sisteminden ayrı olmasından doğan eğitim farklılığı Solfej alanında bir eksikliğin varlığını bütün şiddetiyle
ortaya koymuştur. Bu ihtiyacın giderilmesi yolunda ne yazık ki bu güne kadar köklü bir çalışma da
yapılmamıştır. Bu boşluk içerisinde batı musikîsi sistemiyle yazılmış, kendi alanında çok değerli solfej
kitaplarından meded umulmuş fakat Türk musikîsi aralıklarının özelliğini aksettirmekten uzak bu tür metotlardan
beklenilen yarar sağlanamamıştır.