Elinizdeki eser, Giriş ve beş ana bölümden oluşmaktadır.
Giriş`te, araştırma problemi ortaya konularak, rehberlik konusunun ülkemiz yüksek öğretim kurumları ve İlâhiyat fakülteleri açısından ne ifade ettiği tartışılmaktadır.
Birinci Bölüm, rehberlik ve bununla ilgili kavramlara ait teorik bilgilere tahsis edilmiştir. Bu bölümde rehberlik kavramından genişçe bahsedilmiş, yine rehberlikle yakın alâkası bulunan Kişilik Hizmetleri ve Psikolojik Danışma kavramlarına da yer verilmiştir. Bölümün sonunda ise Rehberlik Çalışmalarının Tarihçesi başlığı altında, dünyada ve ülkemizde rehberliğin tarihî gelişimine ana hatlarıyla değinilmiştir.
İkinci Bölümde, anketlerin uygulandığı öğretim elemanları ve öğrenciler hakkında bilgi verilmiştir.
Üçüncü ve Dördüncü Bölüm`de İlâhiyat Fakültelerindeki rehberlik ve diyalog ile ilgili mevcut durum hakkında öğretim elemanları ile öğrencilerin görüşlerine yer verilmiş ve beklentileri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Beşinci Bölüm`de elde edilen bulgular ve ilgili kaynaklardaki bilgiler ışığında İlâhiyat Fakültelerinde İdeal Rehberlik İçin Gerekli Şartlar konusu işlenmiş ve bazı teklifler sunulmuştur. (arka kapak)